image1 image2 image3

Droga ekspresowa S-19 Via Carpatia w województwie podkarpackim na odcinku Rzeszów - Barwinek granica państwa - podstawowe informacje o inwestycji

08.08.2017 | j.sz.

 S 19 Via Carpatia 4

 

W dniu 04 listopada 2016 roku Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia, utrzymującą w części decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z dnia 06 listopada 2015 r. w tej sprawie.

Spośród proponowanych wariantów przebiegu drogi wybrano wariant przebiegu oznaczony jako: ‘WB1 alternatywa’.

 

Wariant WB1 alternatywa drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia na odcinku Rzeszów - Barwinek - podstawowe informacje:

  • Do wyburzenia przeznaczono co najmniej:

 - 108 budynków mieszkalnych

 - 78 budynków innych niż mieszkalne

  • 85 km długości;
  • droga dwujezdniowa - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach;
  • 4 tunele;
  • 50 estakad;
  • 9 miejsc obsługi podróżnych;
  • 10 węzłów - zjazdów z drogi: “Świlcza”, “Rzeszów Południe - Kielanówka”, “Babica”, “Strzyżów - Żarnowa”, “Domaradz”, “Iskrzynia”, “Miejsce Piastowe”, “Dukla”, “Tylawa”, “Barwinek”.

 

Droga ekspresowa S-19 Via Carpatia Rzeszów - Barwinek granica państwa prowadzić będzie m.in. przez teren miejscowości:

Racławówka, Mogielnica, Lutoryż, Babica, Wyżne, Glinik Charzewski, Podsośnina, Jwornik Niebylecki, Domaradz, Blizne, Jasienica Rosielna, Orzechówka, Budy Komborskie, Iskrzynia, Widacz, Targowiska, Miejsce Piastowe, Trzciana, Barwinek.

 

Droga budowana będzie po tzw. “nowym śladzie”, czyli w miejscu, gdzie wcześniej nie przebiegał szlak komunikacyjny.

 

Konsekwencje budowy drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia Rzeszów - Barwinek dla mieszkańców

 S 19 Via Carpatia 2

Mieszkańców czekają wyburzenia domów mieszkalnych i innych budynków.

Budowa drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia na odcinku Rzeszów - Barwinek granica państwa po tak zwanym ‘nowym śladzie’, oznacza uciążliwe dla mieszkańców przecięcie dróg dojazdowych do kościołów, sklepów, szkół, ośrodków zdrowia, cmentarzy, pól uprawnych.

Budowa drogi w terenie górzystym to także niejednokrotnie naruszenie stosunków wodnych, osuszenie pól, drenaże wód ze studni przydomowych, wycinka drzew i krzewów, rozbiórka i wyburzanie budynków i infrastruktury.

Budowa drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia Rzeszów - Barwinek granica państwa oznacza dla mieszkańców wywłaszczenia i wyburzenia domów.

Wiąże się również z zajęciem działek pod infrastrukturę towarzyszącą nowej drodze, takż jak m.in.: rowy melioracyjne, linie energetyczne, dojazdy, chodniki, oświetlenie drogi, ekrany akustyczne, itp.

Wystąpią także w związku z budową drogi kolizje z sieciami: kanalizacyjną, gazową, elektroenergetyczną oraz teletechniczną - których przebudowa pociągnie za sobą kolejne dolegliwości dla mieszkańców.

Poza tym uciążliwa dla mieszkańców będzie budowa dodatkowej infrastruktury: węzłów, tuneli, miejsc obsługi podróżnych, estakad, rond, łącznic, dróg serwisowych, dróg technologicznych, czy też bram awaryjnych.

 

Stan zaawansowania prac nad budową odcinka drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia Rzeszów Barwinek - granica państwa

S 19 Via Carpatia 1 

 

Koncepcja programowa drogi S-19

Obecnie opracowana ma zostać tzw. koncepcja programowa dla 75 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S-19 na odcinku Babica - Barwinek granica państwa.

Koncepcja programowa to kolejny po wyborze wariantu przebiegu w ramach tzw. Decyzji środowiskowej krok do budowy drogi ekspresowej S-19 na Podkarpaciu.

W ramach koncepcji programowej drogi ekspresowej S-19 określane są wytyczne do projektu budowlanego, w tym główne założenia do rozwiązań projektowych oraz technologie budowy poszczególnych elementów drogi.

To właśnie w tej fazie ustalana jest dokładna lokalizacja zdjazdów, mostów, wiaduktów, przejść i przejazdów pod i nad drogą, przebieg drogi przez konkretne działki geodezyjne itp.

 

Z koncepcji programowej dowiadujemy się jak i gdzie będzie przebiegać droga, w tym przez jakie nieruchomości i domy, gdzie będą zlokalizowane zjazdy, węzły, przejścia i przejazdy oraz inne obiekty inżynierskie.

Treść koncepcji programowej zawiera także rozpoznanie geologiczne i hydrogeologiczne.

Koncepcja programowa zawierać będzie również analizy i prognozy ruchu pojazdów na poszczególnych odcinkach planowanej drogi oraz w jej otoczeniu.

 

Jeżeli masz pytania w związku z planowaną budową drogi ekspresowej S-19 Via Carpatia na Podkarpaciu - skorzystaj z naszego doświadczenia w tym zakresie i skontaktuj się z nami!

Skutecznie reprezentujemy właścicieli nieruchomości w sprawach związanych z prawem budowlanym oraz realizacją inwestycji liniowych, w tym budową dróg czy przedsięwzięć przeciwpowodziowych.

Uzyskujemy satysfakcjonujące odszkodowania i z sukcesami dochodzimy praw naszych klientów w postępowaniach przed organami oraz sądami powszechnymi i administracyjnymi.