Dr Jakub Sznajder w kategorii Nowości Opublikowano:

Kompetencje wójta, a upoważnienie pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych - krótki

radca prawny rzeszow Kompetencje wójta, a upoważnienie pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych

28.07.2014 | k.h.

uprawnienia burmistrza

Jedną z wad czynności prawnych dokonywanych przez organy administracji jest działanie ich przedstawicieli bez należytego umocowania. Niniejszy artykuł wskazuje, w jakim zakresie decyzję administracyjną może podpisać w imieniu wójta osoba przez niego upoważniona, a kiedy nie będzie to możliwe.

Ustawa o samorządzie gminnym, w art. 39 ust. 2, przyznaje wójtowi możliwość upoważnienia swoich zastępców lub innych pracowników urzędu gminy do wydawania decyzji administracyjnych.

Wójt (burmistrz, prezydent miasta) dysponuje szczególnym uprawnieniem do delegowania pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w jego imieniu. W/w upoważnienie do wydawania decyzji administracyjnych ma charakter swoistego pełnomocnictwa administracyjnego, dopuszczającego do bezpośredniego zastępstwa wójta w sferze jurysdykcyjnego postępowania administracyjnego.

Więcej...

 


 

Dr Jakub Sznajder - adwokat, członek zespołu kancelarii Członek Izby Adwokackiej w Rzeszowie. Doktor nauk prawnych, studiował także europeistykę o specjalności fundusze i projekty. Specjalność: prawo wodne, proces inwestycyjny, oceny oddziaływania na środowisko, prawo górnicze, prawo lotnicze.